...

Prosta droga do idealnego logotypu w Twojej firmie

10 kwietnia, 2022
< Powrót do bloga

Stworzenie logotypu nie musi być ciężką przeprawą, która będzie ciągnąć się tygodniami. Wystarczy wziąć pod uwagę kilka aspektów, o których warto pamiętać na różnych etapach tworzenia logotypu.

1. Wybór wykonawcy
Zanim podejmiesz decyzję o współpracy przejrzyj portfolio grafików. Prawdopodobnie już na tej podstawie będziesz w stanie zrobić wstępną selekcję wykonawców wśród których każdy ma swój styl. Zwróć uwagę, który styl najbardziej odpowiada Tobie lub pasuje do charakteru Twojej firmy - logo geometryczne, eleganckie i korporacyjne, czy może któraś z wersji kaligraficznych znaku? Ile grafików, tyle wersji i inspiracji.

2. Brief, brief i jeszcze raz brief!
Niezależnie od tego na kogo padnie wybór, ważne, żeby wykonawca przed rozpoczęciem pracy wysłał Ci do wypełnienia brief. Co taki brief powinien zawierać - zobacz poniżej przykładowe kwestie:
- nazwa firmy i / lub wybrany slogan
- preferowana kolorystyka
- styl przewodni projektu
- wykorzystanie logotypu

3. Konkretne przykłady
To chyba najważniejsza a zarazem nieoczywista i często pomijana kwestia. Jeżeli jednak nie chcesz przepłacać za dodatkowe poprawki warto poświęcić chwilę na ten punkt.
Poszukaj logotypów firm konkurencyjnych i branż, które w dużym stopniu prowadzą działalność podobną do Twojej. Nie ograniczaj się tylko do logotypów polskich lub znajomych firm. Najbardziej pomocny w takim researchu będzie wyszukiwarka Google i jej zakładka “grafika” oraz wszystkie banki obrazów (Freepik, IStock, Pixabay). Takie poszukiwania zajmą Ci najwyżej godzinę, a dzięki temu dowiesz się które warianty logotypu i jego elementów nie wchodzą w grę oraz jakie znaki i styl chciałbyś umieścić w swojej identyfikacji. Często po takich poszukiwaniach w głowie rodzi się już konkretny pomysł na logo, który wystarczy tylko dopracować z grafikiem. Pozwala nam to również uniknąć projektów, które z gór skazane są na brak akceptu. W to miejsce może za to powstać logo, które będzie spełniało wszystkie oczekiwania.


4. Pliki końcowe
Logo skończone i co dalej? Pamiętaj, aby przed zakończeniem współpracy zadbać o wszystkie pliki, które powinieneś mieć w swoich zasobach po wykonaniu usługi.|
- surowy plik w jednym z formatów grafiki wektorowej, czyli taki z końcówką rozszerzenia - .AI, .CDR lub .EPS
- plik rastrowy, kolorowy w rozszerzeniu .jpg i .png
- plik rastrowy czarno-biały w rozszerzeniu .jpg i .png
- kolorowa i czarno-biała wersja logotypu w .pdf


Pliki rastrowe w kolorze pozwolą Ci wstawiać logotyp na codzienne materiały reklamowe, grafiki reklamowe i posty w social mediach. Wersja czarno biała plików rastrowych będzie przydatna do wszelkich dokumentów drukowanych masowo lub jako logotyp umieszczony na fakturach. Plik z grafiką wektorową i w wersji .pdf będzie wykorzystany głównie do materiałów drukowanych (wizytówki, katalogi, odzież, naklejki). 

 

Przeczytaj również

Bezpłatna konsultacja Seraphinite AcceleratorOptimized by Seraphinite Accelerator
Turns on site high speed to be attractive for people and search engines.