Dywersyfikacja działań sprzedażowych to w dzisiejszych czasach podstawa.
Jeżeli firma nie ma widocznej pozycji w internetowych świecie, to już na starcie traci pewien segment klientów i kontrahentów. Mimo że Twoja firma dobrze prosperuje bez marketingu internetowego,, warto rozważyć wdrożenie tych procesów z kilku powodów. Po pierwsze, marketing online może pomóc w dalszym zwiększeniu widoczności Twojej firmy w Internecie, co może przekładać się na pozyskanie nowych klientów oraz umocnienie pozycji na rynku. Ponadto, w dzisiejszym konkurencyjnym środowisku biznesowym, utrzymanie status quo może prowadzić do utraty konkurencyjności w dłuższej perspektywie czasowej. Dlatego warto rozważyć rozpoczęcie działań marketingowych, aby zapewnić dalszy rozwój i sukces Twojej firmy. Pamiętajmy, że internet to nie przejściowa moda i prędzej, czy później kompleksowe działania czekają każdą firmę - im dłużej czekamy, tym większe pole do działania zostawiamy konkurencji.
Marketing przemysłowy ma pomóc przedsiębiorstwu, a nie kolidować z codziennymi obowiązkami zarządu, czy poszczególnych działów. Dlatego też zdejmujemy z głowy drugiej strony wszystkie możliwe działania, a konsultacje i ostateczne decyzje ograniczamy do minimum przedstawiając gotowe plany i rozwiązania. Zwykle ściśle współpracujemy z jedną wyznaczoną w firmie osobą, a największa ilość wkładu ze strony firmy odbywa się w pierwszym miesiącu naszej współpracy.
Najważniejsze wskaźniki sukcesu dla firmy przemysłowej w marketingu online to między innymi wzrost ruchu na stronie internetowej, zwiększenie liczby zapytań ofertowych, poprawa pozycji w wynikach wyszukiwania, wzrost liczby konwersji (wysyłka formularzy, pobranie oferty lub katalogu, telefon, mail) oraz budowanie silnej marki i zaufania wśród klientów.
Koszty kampanii reklamowej dla firm przemysłowych mogą być determinowane przez wiele czynników, takich jak konkurencja na rynku, zakres działań reklamowych, czy specyfika branży. Proces reklamowy firmy budowlanej działającej lokalnie będzie znacznie tańszy od procesów w firmie produkcyjnej, działającej na terenie całej Polski lub za granicą. Kluczowe jest dobranie odpowiedniej strategii reklamowej oraz monitorowanie i optymalizacja kosztów w trakcie trwania kampanii - to gwarantuje szybkie efekty, bez przepalania budżetów i przypadkowych działań.
Wszystko zależy od tego, w jakim miejscu obecnie znajduje się firma. Aby uruchomić działania reklamowe potrzebujemy podstaw. Jeśli mamy już prosperującą stronę internetową, kanały w social mediach i pewien zasób bazy mailowej, to efekty są widoczne już po pierwszym miesiącu współpracy. Jeśli natomiast trafiamy na biznes, który nie funkcjonuje jeszcze w internecie - wszystko budujemy kompleksowo od zera i wtedy samo uruchomienie procesów reklamowych również musi poczekać. Tylko zaplanowane działania, dostosowane do branży pozwalają nam wspólnie osiągnąć sukces. Ostatecznie dążymy do tego, że wszystkie działania są długoterminowe i efektem kuli śnieżnej napędzają się wzajemnie. Dzięki temu im dłużej je prowadzimy, tym więcej leadów dziennie spływa do działu handlowego :)