Rozpoczynając działania marketingowe i reklamę w branży przemysłowej warto wyjść od produktu i zasobów, które posiada firma. Oto kilka pytań, na które warto odpowiedzieć zanim przystąpimy do tworzenia lejka sprzedażowego i strategii reklamowej.
To tylko niektóre z pytań, które powinny pojawić się w trakcie procesu planowania strategii marketingowej w branży przemysłu produkcyjnego. Odpowiedzi na te pytania pozwalają doprecyzować wszystkie etapy lejka sprzedażowego i ukierunkować odpowiednio wszystkie działania. Wstępny audyt pozwala oszczędzić czas i pieniądze - w końcu nie chcemy wkładać tygodni pracy w działania, które już na starcie wydają się być nieefektywne.
Chcesz podnieść pozycję swojej firmy w internecie? Porozmawiajmy!
Skorzystaj z bezpłatnej konsultacji!Strategia marketingowa dla branży przemysłowej to proces wymagający wzięcia pod uwagę szeregu czynników, które ostatecznie mają grać do jednej bramki. Idealny model reklamowy łączy wszystkie zasoby, którymi dysponuje firma i tworzy nowe ścieżki dotarcia do potencjalnego klienta. W branży przemysłowej istotnym elementem jest omni-channel, czyli połączenie kilku platform, które ostatecznie napędzają się wzajemnie.
Poniżej 5 najważniejszych działań, które stanowią nieodłączny element reklamy dla przemysłu produkcyjnego.
GOOGLE ADS | To podstawowe i bezpośrednie źródło dotarcia do klienta, gdzie firma odpowiada na konkretne zapytanie i potrzebę. Klient szukając hurtowej ilości opakowań kartonowych powinien trafić w pierwszych wynikach wyszukiwarki Google na konkretne firmy. Najważniejszą kwestią jest to, czy firma znajdzie się w TOP3 i czy potrafi zidentyfikować odpowiednie zapytanie. W końcu nie interesuje nas klient, który szuka jednego pudełka, a firma, która będzie miała zapotrzebowanie hurtowe. |
POZYCJONOWANIE STRONY WWW | Czyli działania SEO, które stanowią bardzo ważny element całej strategii a jednocześnie są uzupełnieniem reklamy Google Ads. Wysoka pozycja strony internetowej w wyszukiwarce to kolejny przykład odpowiedzi na konkretne zapytania klienta a jednoczesna oszczędność budżetu. Jeżeli ilość produktów jest bardzo rozbudowana, to płatna reklama wszystkiego wiązałaby się ze sporymi wydatkami. Działania SEO pozwalają podzielić produkty w firmie na te, które warto reklamować płatnie i te, które lepiej pozycjonować organicznie. |
PROFILOWANIE KLIENTA | To podstawowy przykład szybkiego dotarcia do odbiorcy naszego produktu. Posiadając bazę osób, które już korzystają z produktów firmy oraz dysponując bazą mailową jesteśmy w stanie określić profil klienta. Na tej podstawie platformy reklamowe znajdują nam odbiorców podobnych, czyli kolejne firmy zainteresowane naszą ofertą. Automatyzacja tych procesów sprawia, że czasem kilka kliknięć dzieli nas od dotarcia do dodatkowej grupy odbiorców. |
REMARKETING | To jeden ze sposobów budowania świadomości wśród potencjalnych klientów a jednocześnie świetny sposób na domknięcie sprzedaży. Badania dowodzą, że aby klient dokonał konwersji (czyli. na wysłał zapytanie dot. produktu) potrzebuje przynajmniej 5 razy zetknąć się z daną firmą. Branża przemysłowa nie powinna pomijać efektu ekspozycji w swojej strategii - firma którą klient potencjalnie kojarzy, to firma do której chętniej wysyła zapytanie. O roli remarketingu w branży produkcyjnej przeczytasz więcej tutaj. |
To świetne miejsce na identyfikację konkretnych firm i osób decyzyjnych, które mogę być naszymi klientami. W branży przemysłowej zazwyczaj pierwszym kontaktem w dotarciu do firmy może być dyrektor operacyjny, dyrektor zarządzajacy lub manager. LinkedIn to doskonała platforma do targetowania właśnie takiej grupy odbiorców. |
Potencjał działań internetowych i reklama w branży przemysłowje to niewątpliwie główne działanie, na którym należy oprzeć marketing w przemyśle. Na tym jednak strategia omni-channel się nie kończy. Istnieje szereg działań wspierających, które również warto rozważyć i zaimplementować w firmach produkcyjnych.
Jedną z nich jest e-mail marketing, który nadal pozostaje potężnym narzędziem w pozyskiwaniu leadów. Wysyłaj spersonalizowane wiadomości, oferty specjalne i informacje branżowe, aby stali klienci zawsze byli na bieżąco z życiem firmy. Update w postaci e-mail marketingu pokazuje Twoim klientom, że firma nieustannie się rozwija i śledzi aktualne trendy na rynku.
Dużą rolę w sprzedaży i pozyskiwaniu kontaktów wciąż odgrywają targi przemysłowe i spotkania biznesowe: Osobiście spotkaj się z potencjalnymi klientami na targach branżowych czy spotkaniach biznesowych. To doskonała okazja do nawiązania bezpośrednich relacji.
Równie ważnym elementem lejka sprzedażowego jest dział call center i obsługa klienta. Zapewnij profesjonalną obsługę klienta poprzez call center, które będzie dostępne dla klientów w różnych fazach ich podróży zakupowej. Szczególną uwagę warto zwrócić na doradztwo podczas pierwszego etapu sprzedaży oraz opiekę posprzedażową w zakresie reklamacji lub gwarancji. Zaopiekowany klient = stały klient!
Czy materiały drukowane to już przeżytek? Otóż nie! Nie zapominaj o tradycyjnych formach komunikacji, takich jak broszury, foldery czy katalogi. W branży przemysłowej ta forma komunikacji oferty nadal jest bardzo aktualna i skuteczna. Katalog produktów możesz przedstawiać klientowi w formie drukowanej, ale wcale nie wyklucza to katalogu online, który możesz umieścić na stronie www. Recykling treści to nie tylko modne, ale też mądre wykorzystanie materiałów w firmie!
Pozyskiwanie leadów B2B w branży przemysłowej to proces wymagający zrównoważonej strategii. Lejek sprzedażowy i strategia omni-channel pozwalają dostosować działania do indywidualnych potrzeb klientów, zwiększając szanse na sukces w konkurencyjnym świecie przemysłowym. Dlatego warto inwestować czas i zasoby w ich rozwinięcie, aby efektywnie konwertować leady w długotrwałe relacje biznesowe.