Prosta droga do idealnego logotypu w Twojej firmie

10 kwietnia, 2022
< Powrót do bloga

Stworzenie logotypu nie musi być ciężką przeprawą, która będzie ciągnąć się tygodniami. Wystarczy wziąć pod uwagę kilka aspektów, o których warto pamiętać na różnych etapach tworzenia logotypu.

1. Wybór wykonawcy
Zanim podejmiesz decyzję o współpracy przejrzyj portfolio grafików. Prawdopodobnie już na tej podstawie będziesz w stanie zrobić wstępną selekcję wykonawców wśród których każdy ma swój styl. Zwróć uwagę, który styl najbardziej odpowiada Tobie lub pasuje do charakteru Twojej firmy - logo geometryczne, eleganckie i korporacyjne, czy może któraś z wersji kaligraficznych znaku? Ile grafików, tyle wersji i inspiracji.

2. Brief, brief i jeszcze raz brief!
Niezależnie od tego na kogo padnie wybór, ważne, żeby wykonawca przed rozpoczęciem pracy wysłał Ci do wypełnienia brief. Co taki brief powinien zawierać - zobacz poniżej przykładowe kwestie:
- nazwa firmy i / lub wybrany slogan
- preferowana kolorystyka
- styl przewodni projektu
- wykorzystanie logotypu

3. Konkretne przykłady
To chyba najważniejsza a zarazem nieoczywista i często pomijana kwestia. Jeżeli jednak nie chcesz przepłacać za dodatkowe poprawki warto poświęcić chwilę na ten punkt.
Poszukaj logotypów firm konkurencyjnych i branż, które w dużym stopniu prowadzą działalność podobną do Twojej. Nie ograniczaj się tylko do logotypów polskich lub znajomych firm. Najbardziej pomocny w takim researchu będzie wyszukiwarka Google i jej zakładka “grafika” oraz wszystkie banki obrazów (Freepik, IStock, Pixabay). Takie poszukiwania zajmą Ci najwyżej godzinę, a dzięki temu dowiesz się które warianty logotypu i jego elementów nie wchodzą w grę oraz jakie znaki i styl chciałbyś umieścić w swojej identyfikacji. Często po takich poszukiwaniach w głowie rodzi się już konkretny pomysł na logo, który wystarczy tylko dopracować z grafikiem. Pozwala nam to również uniknąć projektów, które z gór skazane są na brak akceptu. W to miejsce może za to powstać logo, które będzie spełniało wszystkie oczekiwania.


4. Pliki końcowe
Logo skończone i co dalej? Pamiętaj, aby przed zakończeniem współpracy zadbać o wszystkie pliki, które powinieneś mieć w swoich zasobach po wykonaniu usługi.|
- surowy plik w jednym z formatów grafiki wektorowej, czyli taki z końcówką rozszerzenia - .AI, .CDR lub .EPS
- plik rastrowy, kolorowy w rozszerzeniu .jpg i .png
- plik rastrowy czarno-biały w rozszerzeniu .jpg i .png
- kolorowa i czarno-biała wersja logotypu w .pdf


Pliki rastrowe w kolorze pozwolą Ci wstawiać logotyp na codzienne materiały reklamowe, grafiki reklamowe i posty w social mediach. Wersja czarno biała plików rastrowych będzie przydatna do wszelkich dokumentów drukowanych masowo lub jako logotyp umieszczony na fakturach. Plik z grafiką wektorową i w wersji .pdf będzie wykorzystany głównie do materiałów drukowanych (wizytówki, katalogi, odzież, naklejki). 

 

Przeczytaj również

Bezpłatna konsultacja
crossmenuchevron-downcross-circle