Podstawowym wyzwaniem w branży przemysłu produkcyjnego jest pozyskanie klienta B2B. Taki rodzaj marketingu wymaga przemyślanych działań, z góry ustalonej strategii i skupienia się na najskuteczniejszych platformach. Należy też wziąć pod uwagę obecną sytuację firmy. Istotnym elementem całego procesu jest to, czy firma dopiero zaczyna działań na danym rynku, czy ma już ugruntowaną pozycję.
Decyzja zakupowa klienta firmowego opiera się na logice, szczegółach technicznych i cenie. Nie mamy tutaj zbyt wiele miejsca na kreatywne reklamy, czy górnolotny copywriting. Liczy się przede wszystkim odpowiedź na konkretne potrzeby, jakość produktu, odpowiednia dokumentacja i... cena. Odpowiednio dobrana komunikacja z klientem jest jednym z kluczowych czynników decydującym o skuteczności działań reklamowych.
Proces decyzyjny również jest zdecydowanie dłuższy niż w przypadku klienta B2C. Od zapytania ofertowego do ostatecznego podpisania kontraktu może upłynąć wiele tygodni lub miesięcy i ten fakt również wymaga uwzględnienia w procesach marketingowych.
Branża przemysłu produkcyjnego to biznes, w którym potrzeba już istnieje i nie musimy jej kreować. Trzeba natomiast odpowiedzieć na nią w jak najkrótszym czasie i wykorzystać odpowiedni rodzaj komunikacji z klientem.
Biorąc pod uwagę wszystkie aspekty dotarcia do klienta B2B, na marketing w branży przemysłu produkcyjnego należy patrzeć holistycznie. Nie wystarczy reklama w Google Ads, czy regularna optymalizacja bloga na stronie internetowej. Marketing produkcyjny wymaga działań omni-channel, które pozwolą firmie na szybki rozwój i pozyskiwanie wartościowych leadów sprzedażowych.
Nie istnieje złote rozwiązanie, które idealnie sprawdzi się w przypadku każdej firmy produkcyjnej. Zmiennych do wzięcia pod uwagę jest wiele - zasięg działania firmy, dotychczasowe działania, możliwości zespołu, konkurencja, kondycja witryny i social mediów czy perspektywa wyjścia na rynki zagraniczne to tylko niektóre z czynników wpływających na planowanie całego procesu.
Ostatecznie jednak lejek marketingowy w branży produkcyjnej powinien zakładać działania pozycjonerskie, kampanie w Google Ads i pośrednie wykorzystanie kanałów social media jako wsparcie głównych procesów. Model reklamowy powinien zakładać współpracę kluczowych kanałów online, które wzajemnie się uzupełniają i napędzają. Kluczowe jest tutaj wdrożenie odpowiednich kanałów i działań w optymalnym czasie. Marketing to proces, więc wyjście ze wszystkimi pomysłami na samym starcie to jedynie droga do przepalenia budżetów i wprowadzenia szumu informacyjnego. Każdy etap lejka musi najpierw spełnić swoją podstawową funkcję, aby można było wykorzystać go do dalszych działań.
Chcesz podnieść pozycję swojej firmy w internecie? Porozmawiajmy!
Skorzystaj z bezpłatnej konsultacji!