Audyt marketingowy to opcja mało znana, ale z doświadczenia wiemy, że często warto zacząć działania online właśnie od tego kroku. Dlaczego? Odpowiedź znajdziecie poniżej!
Czym w ogóle jest audyt działań marketingowych?
Audyt skierowany jest do firm, które albo prowadzą już działania marketingowe i chcą zmaksymalizować ich efekty lub pójść o krok dalej i np. zwiększyć budżet reklamowy, jednocześnie go nie paląc.
Audyt pozwala zweryfikować dotychczasowe działania i ustalić:
Czy obecne działania są wystarczające? Często kampanie marketingowe zawierają szereg błędów, które stosunkowo szybko można naprawić i niemal natychmiastowo podnieść ich wyniki i zwrot z wydatków. Przykładowo jeżeli w jednej grupie reklam Google Ads masz setki kilkadziesiąt słów kluczowych i jedną kreację reklamową, to prawdopodobnie nie jesteś zadowolony z wyników takiej kampanii. Ale wystarczy te same słowa kluczowe poukładać w określone grupy reklamowe, zgodnie z zasadami Google i powstanie kampania idealna
Co można poprawić w zakresie kampanii online, działań organicznych na profilach oraz w komunikacji z klientem? Często zapominamy, że kampanie online to tylko część większej całości. Audyt weryfikuje wszystkie te działania online firmy, aby sprawdzić, czy wzajemnie się one napędzają, czy raczej sobie przeszkadzają.
Nowe pomysły Świeże spojrzenie na działania online zawsze rodzi nowe pomysły i możliwości. Algorytmy, kampania i kreacje reklamowe ciągle się zmieniają i warto co jakiś czas wszystko aktualizować, aby nie zostać w tyle. Im mniej nowych rozwiązań w dotychczasowych działaniach, tym z czasem mniejsze wyniki i większe koszty takich kampanii.
Korzyści audytu marketingowego
opracowanie strategii na najbliższe miesiące
wybór najlepszych form kampanii online
wyznaczenie najlepszych kanałów dotarcia do klienta
opracowanie lejka sprzedażowego
optymalizacja kosztów i budżetów reklamowych
uspójnienie działań marketingowych
lepsze wyniki sprzedażowe
Chcesz skorzystać z audytu marketingowego w swojej firmie?