Czy moja firma potrzebuje Audytu działań marketingowych?

18 grudnia, 2022
< Powrót do bloga

Audyt marketingowy to opcja mało znana, ale z doświadczenia wiemy, że często warto zacząć działania online właśnie od tego kroku. Dlaczego? Odpowiedź znajdziecie poniżej! 


Czym w ogóle jest audyt działań marketingowych?

Audyt skierowany jest do firm, które albo prowadzą już działania marketingowe i chcą zmaksymalizować ich efekty lub pójść o krok dalej i np. zwiększyć budżet reklamowy, jednocześnie go nie paląc.

 


Audyt pozwala zweryfikować dotychczasowe działania i ustalić:

  • Czy obecne działania są wystarczające?
    Często kampanie marketingowe zawierają szereg błędów, które stosunkowo szybko można naprawić i niemal natychmiastowo podnieść ich wyniki i zwrot z wydatków. Przykładowo jeżeli w jednej grupie reklam Google Ads masz setki kilkadziesiąt słów kluczowych i jedną kreację reklamową, to prawdopodobnie nie jesteś zadowolony z wyników takiej kampanii. Ale wystarczy te same słowa kluczowe poukładać w określone grupy reklamowe, zgodnie z zasadami Google i powstanie kampania idealna
  • Co można poprawić w zakresie kampanii online, działań organicznych na profilach oraz w komunikacji z klientem?
    Często zapominamy, że kampanie online to tylko część większej całości. Audyt weryfikuje wszystkie te działania online firmy, aby sprawdzić, czy wzajemnie się one napędzają, czy raczej sobie przeszkadzają.
  • Nowe pomysły
    Świeże spojrzenie na działania online zawsze rodzi nowe pomysły i możliwości. Algorytmy, kampania i kreacje reklamowe ciągle się zmieniają i warto co  jakiś czas wszystko aktualizować, aby nie zostać w tyle. Im mniej nowych rozwiązań w dotychczasowych działaniach, tym z czasem mniejsze wyniki i większe koszty takich kampanii.

 

Korzyści audytu marketingowego

  • opracowanie strategii na najbliższe miesiące
  • wybór najlepszych form kampanii online
  • wyznaczenie najlepszych kanałów dotarcia do klienta
  • opracowanie lejka sprzedażowego
  • optymalizacja kosztów i budżetów reklamowych
  • uspójnienie działań marketingowych
  • lepsze wyniki sprzedażowe

 

Chcesz skorzystać z audytu marketingowego w swojej firmie?

Umów się na bezpłatną konsultację!

Przeczytaj również

Bezpłatna konsultacja
crossmenuchevron-downcross-circle