3 powody dlaczego Twój ecommerce nie sprzedaje

18 grudnia, 2022
< Powrót do bloga

Sklep już stoi, narzędzia podpięte, kampanie uruchomione, ale…sprzedaży brak. Pierwszą diagnozą są zawsze “złe ustawienia kampanii”, ale czy na pewno w tym leży problem? Rozwiążmy tę kwestię raz na zawsze!

Sprzedaż w e-commerce to cały proces małych kroków, które musimy spełnić, aby wszystko zadziałało, a nasze działania przyniosły konkretne i zadowalające nas zyski.

Po pierwsze - strona sklepu e-commerce

Dobrze postawiony sklep to podstawa każdej sprzedaży w internecie. Zanim jednak skończymy pracę nad stroną warto zadać sobie podstawowe pytania - czy sklep będzie czytelny dla naszego klienta i czy ścieżka zakupowa jest wystarczająco prosta?
To tylko podstawowe pytania, a jednak wiele biznesów zapomina o tych pytaniach, licząc na to, że strona z szablonu przewidzi wszystkie problemy za nich. Konkurencja w każdym e-commerce jest ogromna, a nasi klienci przyzwyczajeni są do konkretnych działań w konkretnych miejscach. Dlatego też, jeżeli klient już na starcie ma problem ze znalezieniem swojego koszyka na stronie, usunięciem produktów w koszyku, czy skomplikowanym procesem płatności, nie będzie doszukiwał się oryginalnych rozwiązań, tylko opuści stronę i pójdzie dalej, a my zapłacimy za klikniętą reklamę lub dodanie do koszyka.

Podobnie sprawa ma się z wyglądem sklepu - klient który nie napotyka na swojej drodze problemów, szybko znajduje potrzebne mu produkty i widzi ich profesjonalne zdjęcia, spędza automatycznie więcej czasu na naszym sklepie. To z kolei przekłada się na porządne wyniki w narzędziach analitycznych i podnosi jakość naszej strony oraz samych reklam w Google Ads. 

Czerwona lampka powinna nam się szczególnie zapalić w momencie, kiedy mamy dodania do koszyka, ale ostatecznie nie dochodzi do sprzedaży. W takim przypadku jest wysoce prawdopodobne, że kampanie działają i to bardzo dobrze, ale problem leży w technicznych aspektach strony. Porzucone koszyki to standardowy ból każdego e-commerce, ale jeżeli masz ich ponad 70%, to warto się nad tym pochylić. 

Istnieje cała lista wytycznych w zakresie tworzenia sklepu internetowego pod kątem UX i IU, więc czasem już na starcie warto skorzystać z audytu pod tym kątem, szczególnie jeżeli przed rozpoczęciem całego przedsięwzięcia analiza rynku i klienta nie była zbyt dokładna.

Po drugie - social media w e-commerce

W procesie sprzedażowym ważne są również Twoje sociale. Czy klient znajdzie profil Twojego sklepu na Facebooku lub Instagramie? Czy pozna tam opinie innych klientów? A może fanpage odkładane są zawsze na później, a wizytówka Googla nie widziała Cię od miesięcy? Bardzo duży odsetek klientów zanim zdecyduje się na zakup, sprawdza firmę w Google, czy na portalach społecznościowych. W ten sposób budujesz wiarygodność swojego biznesu i pośrednio zwiększasz sprzedaż, przekonując nieprzekonanych. Daj się poznać bliżej swoim klientom i wyjdź do nich z wiedzą ekspercką, konkursami i promocjami na portalach społecznościowych.

Po trzecie - Omnichannel w sprzedaży

Część klientów, którzy dopiero startują z biznesem e-commerce i trafiają na nasze usługi, zadaje pytanie “dlaczego nie macie w ofercie wyceny jednej kampanii?”. Odpowiedź jest prosta - jedna kampania, sprzedaży nie czyni.
Jeżeli chcesz zarabiać na swoim sklepie internetowym i myślisz o tym przyszłościowo, to jedna kampania reklamowa nie przybliży Cię do tego celu. Dobra strategia kampanii online opiera się na budowaniu lejków sprzedażowych, a ich nie stworzymy na podstawie jednej kampanii. Kampania promocyjna, kampania wizerunkowa, kampania produktowa czy remarketing - w zależności od specyfiki branży należy dobrać rodzaj kampanii do Twojego klienta i stworzyć dla niego reklamową ścieżkę zakupu. Inaczej bardzo ciężko będzie zbudować bazę klientów i na jej podstawie poszukiwać kolejnych klientów, którzy mają dużą szansę na konwersję w Twoim sklepie. 

Sukces w e-commerce, to PROCES SPRZEDAŻOWY, nie tylko SPRZEDAŻ.

Przeczytaj również

Bezpłatna konsultacja
crossmenuchevron-downcross-circle