W branży budowlanej, nawet najlepsza jakość wykonania nie wystarczy, jeśli klienci nie mogą Cię znaleźć. Jeden z naszych klientów - lokalny ekspert w technice diamentowej – stanął przed wyzwaniem, gdy z roku na rok liczba nowych zapytań malała. W tym case study pokazujemy, jak kompleksowy Pakiet Marketingowy i nasze autorskie modele reklamowe przywróciły firmie widoczność, zapełnił kalendarz zleceń i zoptymalizował koszty reklamy.
Pan Krzysztof, właściciel firmy od lat świadczył precyzyjne usługi wiercenia diamentowego w betonie. Dzięki solidnemu networkowi i rekomendacjom firma szybko zdobywała zlecenia i nie miała problemu z utrzymaniem ciągłości zleceń. Jednak rynek z roku na rok się zmieniał a w firmie zaczęły pojawiać się przestoje w zapytaniach i spowolniony napływ nowych klientów.
Rekomendacje napływały nieregularnie, a zlecenia głównie pochodziły z poleceń od stałych klientów. Jednak w okolicy pojawiały się realizacje, których firma nie miała nawet okazji wycenić i ofertować. Na nowych inwestycjach pojawiały się wyłącznie konkurencyjne firmy.
Profile branżowe na katalogach i portalach były uzupełnione. OLX, Oferteo i inne lokalne portale były klikane przez klientów jednak przestały generować zapytania.
Strona internetowa istniała, chociaż od kilku lat nikt jej nie aktualizował a narzędzia analitycznie nie wykazywały większego ruchu. Praktycznie nikt poza pracownikami nie odwiedzał strony www.
Wniosek: Klienci trafiali do konkurencji, bo nikt nie wiedział o istnieniu lokalnej firmy z tradycją i ogromnym doświadczeniem.
Zanim zaproponowaliśmy rozwiązania, przyjrzeliśmy się uważnie, co dzieje się u Diamentrix „od kuchni”. Zrobiliśmy to w prosty sposób:
Sprawdziliśmy, gdzie jest firma, kiedy klienci szukają jej usług?
Kiedy inwestorzy wpisywali w Google frazy „wiercenie diamentowe + miasto”, „odwierty w betonie techniką diamentową” pojawiały się wyłącznie reklamy i strony konkurencji.
Firma Pana Krzysztofa pojawiała się dopiero na piątej stronie wyników – nie oszukujmy się, nikt nie przewija wyników Google tak daleko. Dlatego też na stronę www firmy wchodzili wyłącznie pracownicy.
Przetestowaliśmy stronę „oczami klienta”
Kliknęliśmy we wszystkie menu i podstrony: czy łatwo znaleźć galerię realizacji? Czy formularz zapytania jest prosty i czytelny? Czy kontakt z firmą i wysłanie prośby o ofertę jest łatwo dostępny? Jak długo witryna się wczytuje?
Niestety zdjęcia projektów wymagały aktualizacji, a formularz kontaktowy nie działał. Nawet jeśli inwestorzy trafiliby na stronę, szybko by ją opuścili bo była nieczytelna.
Dodatkowo strona nie spełniała warunków technicznych wyszukiwarki Google. Wymagała po latach nie tylko aktualizacji elementów wizualnych, ale też optymalizacji pod kątem technicznym.
Przeanalizowaliśmy pozostałe działania - strona na Facebooku i wizytówka Google
Przejrzeliśmy posty na Facebooku, wysłane e-maile z ofertą oraz widoczność wizytówki Google Maps.
Każdy kanał „grał” swoją melodię: strona mówiła o czym innym niż social media, Oferta cenowa była nieczytelna na większości urządzeń. Mimo to firma nad wyceną zlecenia spędzała dużo czasu ale efekt zupełnie tego nie pokazywał. Posty na Facebooku pojawiały się kilka razy do roku i głównie były to świąteczne życzenia. Sporadycznie pojawiała się jakaś realizacja ale zajmowało to zbyt dużo czasu i nikt nie wiedział, jak się do tego zabrać. Ostatecznie powstawał mix treści, w których inwestor nie miał prawa się połapać i dowiedzieć co robi firma i czy jest konkurencyjna w swoich usługach.
Wnioski po audycie marketingowym:
- Firma nie była widoczna tam, gdzie klienci jej szukali.
- Materiały na stronie wymagały odświeżenia i uproszczenia.
- Brakowało spójnego przekazu w różnych miejscach sieci.
Chcesz podnieść pozycję swojej firmy w internecie? Porozmawiajmy!
Skorzystaj z bezpłatnej konsultacji!Stworzyliśmy pakiet skrojony na miarę firmy, dostosowany do działań lokalnych i budżetu klienta.
Tip: Regularna aktualizacja portfolio zwiększa zaufanie i pozycję w Google .
Tip: Dodanie rozszerzeń lokalnych w Google Ads zwiększa współczynnik klikalności o średnio 15% .
Chcesz dowiedzieć się jak od środka wygląda Pakiet Marketingowy dla sektora budowlanego?
Od lat łączymy kropki w marketingu i pomagamy branży budowlanej wyjść z ukrycia.
Zobacz więcejPo 3 miesiącach od startu pakietu osiągnęliśmy:
Spójność kanałów – klucz do skutecznej strategii marketingowej w budowlance.
Lokalne SEO + wyłączność – recepta na widoczność tam, gdzie jest zapotrzebowanie.
Automatyzacja procesu – błyskawiczne oferty zwiększają współczynnik konwersji.
Pakiet Marketingowy dla branży budowlanej od AdVisor Marketing Online to kompleksowa, skalowalna i mierzalna strategia. Pozwala firmom budowlanym budować przewagę konkurencyjną i rozwijać się nawet w sezonie niskiej aktywności rynku.
Dowiedz się więcej o marketingu w branży budowlanej!
Sprawdź