Trendy marketingowe na 2023 rok

31 grudnia, 2022
< Powrót do bloga

Marketing zmienia się nieustannie i nadążanie za wszystkimi trendami może przerosnąć niejedną firmę! Zebraliśmy więc 3 najważniejsze trendy, które z pewnością będą królować w 2023 roku.


Krótkie formaty reklamowe

TikTok, który w 2022 roku podbił polskie social media nieustannie narzuca zasady pozostałym portalom. Instagram wprowadził reelsy, Facebook dodał opcję rolek, a YouTube zaproponował w odwecie shortsy. Te działania to nic innego, jak próby "dogonienia" algorytmów i popularności TikToka. Wszystko wskazuje na to, że w 2023 roku krótkie formaty reklamowe będą dalej królować i warto w nie zainwestować. Jeśli pomyślisz o tym już teraz, będziesz kilka kroków przed konkurencją.
Formaty video wymagają zdecydowanie więcej zaangażowania niż stworzenie grafiki reklamowej. Pamiętaj jednak, że jeden klip możesz wykorzystać jednocześnie na 4 kanałach, więc to całkiem opłacalne działanie!

Sztuczna Inteligencja AI

Inteligentne reklamy w social media, czy w Google, to żadna nowość. Raz działają lepiej, raz gorzej ale faktem jest, że nadal standardowe formy reklamy zdecydowanie lepiej przekładają się na wyniki.
Jednak w branży SEO i działalności graficznej AI może w 2023 roku przewrócić wszystko do góry nogami! Już teraz mamy programy, które niskim kosztem są w stanie wygenerować nam copy na dowolny temat, stworzyć zajawkę artykułu blogowego, czy posta na fanpage. W dziecinie copywritingu sztuczna inteligencja rozwija się w zaskakującym tempie. AI dogania również branżę graficzną i na podstawie jednego zdjęcia jest w stanie zrobić dowolne fotomontaże. A przecież jeszcze 2 lata temu można było napotkać prześmiewcze artykuły, w którym sztuczna inteligencja na polecenie tworzyła raczej karykatury grafik niż coś pożytecznego 🙂


Kampanie omnichannel

W 2023 roku reklamowo warto postawić na Google Ads, Meta Ads, czy TikTok Ads? A może zdecydować się na e-mail marketing i poszerzać bazę kontaktów? Badania wykazują, że nie warto stawiać na jeden kanał i trzymać się go kurczowo. Nawet jeśli wydaje nam się, że odbiorcy naszych produktów, czy usług znajdują się załóżmy na Facebooku, może się okazać, że wcale tak nie jest. Omnichannel, czyli wykorzystanie kilku kanałów jednocześnie pozwoli Ci nie zostać w tyle i reagować na bieżąco na potrzeby klientów.
Takie rozwiązanie ma dwie główne zalety:

  • Bezpieczeństwo Twojego biznesu
    Każdy profil i fanpage mogą ulec blokadzie. Czasem nawet kurczowe trzymanie się zasad narzuconych przez portale nie gwarantuje, że Twoje konto jest bezpieczne. Algorytmy potrafią być nieprzewidywalne, a blokady kont nawet pomyłkowe potrafią ciągnąć się tygodniami. Jeżeli Twoim jedynym kanałem jest przykładowo Instagram, a jego dostępność zostanie Ci odebrana chociażby na tydzień - dla firmy może to oznaczać tydzień bez sprzedaży.
  • Skuteczne lejki sprzedażowe
    Omnichannel ma też ogromną przewagę w tworzeniu skutecznych lejków Twojej sprzedaży. Część kanałów możesz wykorzystać jako działania wizerunkowe i zimny ruch, a inną część przekształcić w działania stricte sprzedażowe. Jeżeli strategicznie zaplanujesz wykorzystanie każdego z medium, to Twój "zimny ruch" może przekształcić się w wiernego klienta.

Ten rok pod kątem marketingu będzie zdecydowanie ciekawszy niż poprzedni i miejmy nadzieję, że doprowadzi nas do skutecznych sposobów dotarcia do klientów!

Przeczytaj również

Bezpłatna konsultacja
crossmenuchevron-downcross-circle