POP marketing w Twoim e-commerce

< Powrót do bloga
24 czerwca, 2022

Losowe produkty przy kasie w sklepach, kolekcje ubrań i szerokie serie kosmetyków… To nic innego jak POP marketing. W tradycyjnym modelu sprzedaży nie jest ona niczym nowym, ale jak przenieść ten model do świata sprzedaży online i rynku e-commerce?

Ideą marketingu POP (ang. point of purchase) jest dotarcie do użytkowników, którzy są już w nastroju do zakupów, co potencjalnie ułatwia dodanie lub ulepszenie produktu, który planują kupić. Zasadniczo chodzi o przedmioty, które nie przywiodły Cię do sklepu w celu dokonania zakupu, ale na końcu drogi i tak chwytasz je pod wpływem impulsu, łatwości dostępu, czy atrakcyjnej ceny.

Jakimi zasadami kieruje się marketing POP? 

Ważnym punktem tego rodzaju strategii jest dostosowanie oferty do klienta. Jeżeli główny zakup jest niskobudżetowy, to produkt marketingowy POP również powinien być w podobnej wartości. Nie zaproponujemy przecież 10 tomów encyklopedii klientowi, który zamierzał kupić powieść. Możemy za to podsunąć mu książkę tego samego autora i zaproponować zniżkę przy zakupie 2 sztuk. Brzmi bardziej realnie, prawda?

Jak korzystać z POP marketingu w świecie online?

Ale ale… przejdźmy do konkretów! Jak możesz wykorzystać ideę POP marketingu w swoim e-commerce? Oto kilka soczystych przykładów:

- Reklama w formie pop-up, która pojawia się na stronie po dokonaniu określonej akcji (dodanie do koszyka, spędzenie na stronie 30 sekund, itp.). Taka reklama może zawierać informację o aktualnych promocjach, kodach rabatowych, nowościach lub bestsellerach).

- Zestawienie podobnych produktów, czyli bardziej indywidualna forma POP marketingu. Chodzi tutaj o umieszczenie na stronie produktowej dodatkowego modułu, który pokazuje np. kosmetyki z tej samej serii lub podobne kroje i kolory ubrań. 


- Mieszanka krzyżowa - to propozycja podobna do poprzedniej, ale oferująca raczej produkty niezwiązane ze sobą bezpośrednio. Kupujesz marynarkę - zobacz jak uzupełnić cały look o spodnie i koszulę, które świetnie ze sobą współgrają! Taką kategorię znajdziesz zazwyczaj w sklepach online pod nazwą „inni klienci kupili także…”

Win-Win, czyli obie strony zyskują!

Podsumowując - marketing POP to coś, z czego powinny korzystać wszystkie witryny e-commerce. Podnosi wyniki sprzedaży i zapewnia klientom dodatkową wartość. Uświadamiając klientom produkt, o którym mogli nie wiedzieć, zwiększasz swoje zyski i potęgujesz działania marketingowe.

Przeczytaj również

Bezpłatna konsultacja
crossmenuchevron-downcross-circle