To częste pytanie, które pada podczas przygotowywania kampanii w wyszukiwarce Google. Każda osoba może przecież wpisać sobie Twoją firmę lub produkt i klikać do bólu w reklamy zmniejszając budżet reklamowy dla rzeczywistych klientów. Jak się przed tym uchronić?
Po pierwsze zaawansowane algorytmy Google z łatwością namierzają tego typu delikwentów i jeżeli użytkownik nie dokonuje za pośrednictwem reklamy pożądanej akcji (np. nie kupuje, tylko wchodzi na stronę i od razu ją zamyka), to Google ogranicza mu z czasem dostęp do Twoich wyników.
Z tego też powodu czasem reklama firmy nie pojawia się pracownikom tej samej firmy. Częste użytkowanie tych samych wyników reklam ogranicza ich dostępność i wyświetlanie, jeśli nie została podjęta pożądana akcja (np. zakup).
Po drugie i chyba najważniejsze - support Google podkreśla, że w reklamach w wyszukiwarce płacimy tylko za 2 pierwsze kliknięcia od danego użytkownika. Jeżeli kliknięć jest więcej, to albo nie są one naliczane, albo koszt jest odgórnie zwracany.
Warto jednak co miesiąc, przy okazji pobierania faktur z Google Ads sprawdzać i porównywać estymowane oraz rzeczywiste kwoty budżetu reklamowego za poprzedni miesiąc. Jeśli nieprawidłowe kliknięcia zostały mimo wszystko naliczone i wchodzą na poczet faktury, odpowiedzią na ten problem zawsze będzie czat z supportem.
Możemy więc spać spokojnie i nie martwić się (przynajmniej w tym zakresie) nieuczciwą konkurencją.